Interaktivní workshop Voda v krajině

Sucho i záplavy. Vody je málo, ale i moc. Spolu s lektory H2Ospodař! si Vaši žáci vyzkouší, jak funguje distribuce vody v krajině a proč k extrémům dochází.

Naše planeta není zelená, ale modrá. Povrch planety Země je z 71 % tvořen vodou. Voda je všude. Tam, kde ji vidíme – v oceánech, mořích, jezerech, řekách. Ale i tam, kde ji na první pohled vidět nelze. Najdeme ji v půdě, v rostlinách, v živých organismech – i naše tělo je ze dvou třetin tvořeno vodou. Tak jak je možné, že neustále slyšíme, že je jí málo? Že jí musíme šetřit? Jak to, že je sucho? Jak je možné, že voda není?

Během tohoto interaktivního workshopu se žáci dozví, jak funguje distribuce vody na naší planetě a čím to je, že je jí tak málo, jak všichni říkají. Žáci si na názorných modelech vyzkouší různé prvky krajiny a jejich schopnost vodu zadržet. Pochopí, jak je důležité s krajinou šetrně hospodařit a dozví se konkrétní možnosti, jak krajinu může měnit lidstvo, ale i oni, jako jednotlivec.

Obecné informace

Věková skupinaZákladní škola (1. stupeň); Základní škola (2. stupeň); Střední škola
Počet osob/workshop15-30 osob/třída
Délka trvání45 minut
Místo realizaceInteriér či exteriér školy
Cena65 Kč/osoba*
FinancováníProgram lze hradit z operačního programu OPJAK Šablony pro MŠ a ZŠ
Klíčová slovaRozložení vody na planetě; Povrchová voda; Specifika vodních zdrojů v ČR; Odtok vody a zádrž vody v krajině; Prvky krajiny a jejich schopnost zádrže vody
* Cena je orientační. Cenová kalkulace je vždy připravena škole na míru.

Výstupy aneb co si z toho odnesete?

Základní škola (1. stupeň)Základní škola (2. stupeň)Střední škola
Žáci chápou, že vody na planetě je pořád stejně, je neustále v pohybu a nenachází se pouze v řekách a mořích, ale i v krajině.
Žáci chápou základní rozdíly mezi přirozenou a antropogenní krajinou.
Žáci chápou, že různé prvky v krajině zadržují různé množství vody.
Žáci ví, co oni sami mohou dělat pro zadržení vody v krajině.
Žáci chápou, že vody na planetě je pořád stejně a je neustále v pohybu – koloběhu, který má své jasné zákonitosti.
Žáci chápou, že zdrojem vody nejsou pouze řeky a moře, ale také krajina.
Žáci chápou rozdíly mezi přirozenou a antropogenní krajinou a chápou příčiny a důsledky těchto rozdílů.
Žáci chápou, že různé prvky v krajině zadržují různé množství vody.
Žáci chápou, že vždy se člověk rozhoduje v souvislostech cena, efektivita a čas.
Žáci jsou si vědomi, jaké opatření musí být implementována společensky.
Žáci ví, co oni sami mohou udělat pro zdravější krajinu.
Studenti chápou koloběh vody, který má své jasné zákonitosti včetně vlivů globálního oteplování na tento koloběh.
Studenti chápou, že zdrojem vody nejsou pouze řeky a moře, ale i jiné prvky v krajině, a chápou rozložení těchto zdrojů na planetě.
Studenti chápou dosah změn, které v krajině člověk způsobuje včetně ekonomicko-sociálních důsledků, které změny přináší.
Studenti chápou rozdíly mezi přirozenou a antropogenní krajinou a důsledky těchto rozdílů.
Studenti chápou, že různé prvky v krajině zadržují různé množství vody.
Studenti chápou, že člověk se rozhoduje v souvislostech cena, efektivita a čas, a chápou tyto vlivy v souvislosti s hospodařením s vodou.

Fotogalerie

Zaujal Vás tento workshop?

Nebo vyplňte poptávkový formulář níže.

Nezávazná poptávka

    Kontaktní osoba


    Základní/mateřská škola


    Poptávka workshopu