Kde vzniká pitná voda, kolik ji každý z nás denně spotřebuje a kde potom končí? Přednáška je doplněna názornými ukázkami a diskuzí s Vašimi žáky a studenty.

Když ráno vstaneme, uděláme si snídani, vyčistíme si zuby, dáme si sprchu a vyrážíme do školy. Málokdy se ale zamyslíme nad tím, jak pitná voda vzniká a jak se dostává do našich domácností.

Kde tedy vzniká pitná voda, kterou každý z nás využívá v množství přibližně 100 litrů za den, a kde končí? Je možné s ní nějak lépe nakládat?

Přednáška o Cestě vody je doplněna názornými ukázkami, které jednoduše demonstrují vše, o čem přednášející mluví. Žáci se zapojují v rámci diskuze, odcházejí s ucelenými znalostmi o vodě a s jasnými tipy, jak oni sami mohou vodou šetřit.

Obecné informace

Věková skupinaZákladní škola (1. stupeň); Základní škola (2. stupeň); Střední škola
Počet osob/workshop15-30 osob/třída
Délka trvání45 minut
Místo realizaceInteriér či exteriér školy
Cena65Kč/osoba*
FinancováníProgram lze hradit z operačního programu OPJAK Šablony pro MŠ a ZŠ
Klíčová slovaZdroje vody; Zdroje pitné vody; Úpravna vody; Spotřeba vody v domácnosti; Vodní stopa; Čistírna odpadních vod
*Cena je orientační. Cenová kalkulace je vždy připravena škole na míru.

Výstupy aneb co si z toho odnesete?

Základní škola (1. stupeň)Základní škola (2. stupeň)Střední škola
Žáci chápou rozložení vodních zdrojů na planetě.
Žáci umí vyjmenovat zdroje pitné vody.
Žáci jsou seznámeni s principy úpravy vody – princip filtrace.
Žáci ví, na co vodu spotřebovávají v domácnosti, a jak jí mohou oni sami šetřit.
Žáci ví, co patří a nepatří do odpadu.
Žáci jsou seznámení s fungováním čistírny odpadních vod.
Žáci chápou rozložení vodních zdrojů na planetě a to ve spojitosti s koloběhem vody.
Žáci umí vyjmenovat zdroje pitné vody a problémy s jejich rozložením.
Žáci jsou seznámeni s principy úpravy vody – princip filtrace a koagulace.
Žáci ví, na co vodu spotřebovávají v domácnosti, a jak jí mohou oni sami šetřit.
Žáci chápou rozdíl mezi vodní stopou a spotřebou vody.
Žáci ví, co patří a nepatří do odpadu.
Žáci jsou seznámeni s fungováním čistírny odpadních vod.
Studenti chápou rozložení vodních zdrojů na planetě a jejich specifika a to v souvislosti s koloběhem vody.
Studenti umí vyjmenovat zdroje pitné vody a problémy s jejich rozložením v rámci ČR.
Studenti jsou seznámeni s principy úpravy vody – princip filtrace a koagulace a to jak po mechanické, tak po chemické stránce.
Studenti ví, na co vodu spotřebovávají v domácnosti, a jak jí mohou oni sami šetřit.
Studenti chápou rozdíl mezi vodní stopou a spotřebou vody.
Studenti ví, co patří a nepatří do odpadní vody.
Studenti jsou seznámeni s fungováním čistírny odpadních vod.

Fotogalerie

Zaujal Vás tento workshop?

Nebo vyplňte poptávkový formulář níže.

Nezávazná poptávka

    Kontaktní osoba


    Základní/mateřská škola


    Poptávka workshopu